DOBRZE WIDZI SIĘ TYLKO SERCEM. NAJWAŻNIEJSZE JEST NIEWIDOCZNE DLA OCZU...

08:31

Gdyby nie to, że książka napisana przez Antoine'a de Saint-Exupéry'ego jest moją lekturą obowiązkową, jestem niemalże pewna, że nie przeczytałabym jej z własnej woli. Dlaczego? Najzupełniej w świecie nie mam czasu. Wypożyczając ją w szkolnej bibliotece stwierdziłam, że cienka więc szybko pójdzie. Gdy zabrałam się za czytanie, faktycznie, szybko poszło- byłam nią tak zafascynowana, że przeczytałam ją 2 razy.

       
Mały Książe - książka o wężach boa zamkniętych i otwartych, barankach, róży, lisie i baobabach. Dla przedszkolaka byłaby to tylko zwykła bajka, jednak niesie za sobą przesłanie, którego małe dziecko nie jest w stanie jeszcze dostrzec.
Czytając ją byłam pełna podziwu tego jak autor przedstawił ludzi. Na każdej asteroidzie , którą odwiedził Mały Książe, żył człowiek wzorowany na nas. Chcemy mieć coś, bez potrzeby tego posiadania. Chcemy czymś rządzić, ale nie do końca wiemy czym. Popełniając błędy próbujemy o nich zapomnieć....
Przytoczę wam pewne cytaty, które szczególnie utkwiły mi w pamięci:
,,Jeśli będziesz przychodził przykładowo o czwartej, zacznę być szczęśliwy już o trzeciej.''
,,– Na pustyni jest się samotnym.
– Równie samotnym jest się wśród ludzi."
,,Jeśli mnie oswoisz, ty będziesz dla mnie jedyny na świecie i ja będę dla ciebie jedyny na świecie.''

Jedyne co mi pozostało to podziękować autorowi za tak piękną, pełną przekazu książkę. Teraz i ja będę śmiała się do gwiazd.

        

        

        

 Parka - Stradivarius 
 Szal - Stradivarius
 Torba - Bershka
 Superstary - Adidas
    
                                              A WIĘC KTO NARYSUJE MI BARANKA?


  





You Might Also Like

5 komentarze

  1. Świeetna torba *.*
    Chyba czas wybraćsię do Bereshki!

    normal-unnormal-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świeetna torba *.*
    Chyba czas wybraćsię do Bereshki!

    normal-unnormal-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ,,Mały Książę" to najlepsza lektura jaką czytałam przez całe trzy lata gimnazjum. Tak jak pisałaś niesie ze sobą wielkie przesłanie. Ma tyle możliwości odczytania, że można wykorzystać ją w każdym wypracowaniu.
    Miłego wieczoru ;)

    by-asiulczi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam "Małego Księcia", książka dla każdego, małego i dużego :) dużo prawd, pomaga nam dostrzec to, co niewidoczne dla nas z naszej perspektywy, każdy powinien ją przeczytać :3

    Mój blog - ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  5. Och, ja też właśnie przerabiam "Małego Księcia' i tak jak ty jestem zakochana w tej książce.

    natalie-entourage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń